Van communicatie tot gezondheidsmonitoring onderweg, een opwindend apparaat om de pols van de consument, toepasselijk een smartwatch genoemd , biedt bijna alle functies die een smartphone normaal gesproken zou bieden. Hoewel mensen al eeuwen uurwerken dragen, bundelen deze nieuwste snufjes geavanceerde mobiele technologie en doen ze veel meer dan alleen de tijd laten zien. Smartwatches zijn aangeprezen als apparaten van de volgende generatie die zijn ingesteld om het leven van consumenten te transformeren, en onze marktonderzoeksexperts voorspellen dat ze zullen gedijen in de komende vier jaar. 1) FitbitFitbit smartwatches is opgericht in 2007 om exclusieve persoonlijke draadloze communicatieoplossingen te leveren die de manier waarop we verbonden blijven met de wereld opnieuw ontwerpen. Het produceert en verkoopt activity trackers voor fitness en ontwikkelt sensoren en draadloze technologie voor de gezondheids- en fitnesssector. Het eerste aangekondigde product was de Fitbit Tracker. Fitbit verkoopt zijn producten in meer dan 45.000 winkels, in meer dan 50 landen wereldwijd.
2) LG ElectronicsAls een van de oudste bedrijven in Azië, opgericht in 1958 als Goldstar, produceerde LG Electronics de eerste tv’s, koelkasten, radio’s, wasmachines en airconditioners in Zuid-Korea. LG kondigde samen met Google hun eerste Android Wear-gebaseerde smartwatch aan in juni 2014, fantasierijk genaamd de LG G Watch. Het volgde dat op met een paar strakke door Google aangedreven smartwatches : de LG G Watch R en de LG Watch Urbane. Het bedrijf zal tegen het einde van dit jaar een aantal nieuwe smartwatches lanceren. 3) Huawei TechnologiesHuawei is officieel op het gebied van smartwatches gekomen met de aankondiging van Huawei Watch. Het betaalbare luxe horloge is niet alleen slim, maar het tijdloze ontwerp van het frame kan worden aangepast met 40 gezichtopties. Het Chinese multinationale netwerk- en telecommunicatiebedrijf biedt verschillende klantproducten zoals telefoons, pc-tablets en wearables. Het heeft een rijke portfolio van smartwatches zoals de Huawei Watch 2, die verbinding kan maken met 4G, GPS, SIM / eSIM heeft en kan bellen. 4) FossilSinds de introductie van zijn eerste smartwatch in het najaar van 2015 heeft Fossil Group, een Amerikaans modemerk, meer dan 150 touchscreen smartwatches, hybride smartwatches, activity trackers in 20 talen in 40 landen gelanceerd voor merken als Diesel, Chap, Emporio Armani, Kate Spade New York, Michael Kors, Skagen en Misfit. De nieuwe Fossil Group-merken die in 2017 de wearables-sfeer betreden, zijn onder meer DKNY, Marc Jacobs, Relic en Tory Burch. 5) Polar ElectroPolar Electro is de fabrikant van sporttrainingscomputers en hartslagbewakingsapparatuur. Het was het eerste bedrijf dat een draadloze hartslagmeter ontwikkelde. Enkele van de populaire modellen van Polar-horloges zijn A300, Polar Loop en Polar Loop 2, met prijzen die variëren van $ 100 tot $ 130. 6) ASUSTeK-computerAsustek is een Taiwanese multinationale elektronica- en hardwarebedrijf die smartwatches aanbiedt onder de vlaggenschipnaam ASUS Zenwatch en ASUS Zenwatch 2. De Asus Zenwatch (WI500Q) maakt gebruik van een Qualcomm Snapdragon 400 1,2 GHz-processor en levert een scala aan diensten voor het beheren van oproepen, presentaties en beschikt ook over een competente wellnessmanager-applicatie. |
https://www.iiav.nl/smartwatch/ |